torsdag den 25. juni 2009

Mors drenge

Forleden fik vi et postkort fra Thures far. Det var fra Wyoming i USA, hvor han og kone er på ferie. Jeg har rejst meget i USA, men aldrig været i Wyoming. Jeg forestiller mig dog en stat med masser af bjørne og sådan lidt Danser med ulve-agtig stemning, hvor man altid lige kan nuppe en sort kaffe på en diner, serveret af en dame i Indianertøj, og hvor der altid er en ret med bønnerog kartoffelmos, når mændene kommer ind og klasker et dødt dyr op på disken. En rigtig mandestat.

Postkortet begynder med: "Kære drenge og pige." .....og her var det, at det for alvor gik op for mig, at jeg snart bliver eneste pige i et hjem med tre tissemænd. Tre drenge, som allesammen på et eller andet tidspunkt stikker en finger frem og siger "hiv mig lige i fingeren", når de skal slå en fis. (Kender en der allerede gør det). Som allesammen vil ignorere mig, når vi sidder i sofaen og ser film, og jeg spørger "hvem var ham den sorte mand?" Når vi skal til fest, vil de ikke forstå hvorfor, de skal vente i timevis på, at min neglelak tørrer, fordi jeg aldrig får det timet, og altid render rundt som Edward Saksehånd og prøver at få tøj på, mens jeg undgår at ødelægge lakken. 

Men der håb. Kasper er allerede meget opmærksom, når jeg tager mine sandaler på og siger "mor har fine sko på." Og han snuser til mit hår og siger at jeg lugter godt. Han har en kramme-kat, som han aer og plejer, og han har fortalt mig, at han gerne ville have lilla sandaler. Så kan jeg altså godt leve med, at jeg er ham der passer brandstationen med en rød plastikhjelm på hovedet, eller for gud ved hvilken gang skal ligge med hele hovedet nede i Amager Fælled fordi der var en myre, der absolut skal med i den gule plastikbus, som kører til Berlin.


6 kommentarer:

  1. Ha, ha, hvor er du skæg! ;-)

    SvarSlet
  2. Du må jo bare skynde at lave en mere, (en pige altså, som du kan rotte dig sammen med) -når der bliver plads derinde :-) For hvis det der Adventure-far-gen går i arv til sønner, så får du dit at se til!

    SvarSlet
  3. Eller som putter ketchup på alting...
    Eller nægter at kysse dig farvel når kammerater er i nærheden...
    Holder op med at fortælle dig om det lego de konstruerer, fordi du alligevel ikke fatter det...
    Som fortæller dig hvordan du skal køre bil...
    Glemmer at slå toiletbrættet ned...
    Som ikke gider vente på dig på den grønne pist...

    Som spørger dig hvordan piger bærer sig ad med at dufte så godt...
    Som kæmpekrammer i skulderhøjde...
    Som spørger dig om du har haft en god dag...
    Som fortæller dig at du er den pæneste mor de kender...

    SvarSlet
  4. Åh ja, boys will be boys... jeg er nu ret godt tilfreds. Oppe i vuggeren siger de jo at vi har et meget følsomt barn, og jeg får da også masser at krammere, Kasper er bestemt ikke nærrig med dem. :-)

    SvarSlet
  5. Hahaha - SÅ sjovt, det der med film-spørgsmål og Edward Saksehånd. Måske, fordi vi deler skæbne. Herhjemme siger Oscar, at det er heldigt, de har mig til at passe på dem, så helt stereotypt behøver det jo ikke være :-D. Faktisk er det utroligt hyggeligt med alle de drenge i huset. Dog så jeg for noget tid siden en mor, der af sin søn på omkring 6 år, blev 'tvunget' ud i en heftig sværd-duel på legepladsen. Hun var overhovedet ikke glad for situationen, da hun stod der i pæne sko og med kappe og sværd, med hun kæmpede (halvhjertet) for at gøre sønnike glad. Det er vist mest sådan noget, jeg lige skal vænne mig til. Og så det der med, at man bliver NØDT til at få en sød svigerdatter, hvis man vil høre noget til sønnerne (og deres børn) efter de bliver 30. Til gengæld er det være alle damer forundt at blive beundret og elsket af hele tre søde drenge. Det skal det blive hylt, det kan jeg godt sige dig :-P!

    SvarSlet
  6. I dag da jeg cyklede til stranden med Kasper sagde han om fra cykelsædet "bare rolig mor, det er fint nok", mens han slog armene omkring mig. Hvis det ikke bare var det kæreste en 2 1/2 dreng kan sige så ved jeg ikke. Så er jeg slet ikke ked af at få drenge, og de får nogle søde kærester det er jeg sikker på. Ellers må man være den onde svigermor indtil da.. hehe ;-)

    SvarSlet