torsdag den 11. februar 2010

Kalder-kalder alle gravide

Jeg går Lars Larsen i bedene og har et godt tilbud til dig. Eller rettere, det har søde Anja med de smertefrie fødsler. Efter gårsdagens indlæg skrev hu en mail til mig, og se bare hvad der kan blive dit:

Vinderen af denne give away, får en friplads på en af Anjas én dags kurser inkl. fuld forplejning. Oveni hatten et træningsprogram og lydfiler til iPod'en, så træningen kan klares derhjemme.
Derudover smider hun en 1:1 konsultation i puljen, så du kan spørge om hvad som helst, der skulle falde dig ind.

Hele pakken garanterer, at dig som gravid er toptrænet til fødslen, og ikke i tvivl om hvad du skal gøre under fødslen.....altså man kunne jo få den tanke, at man var ved at dø, og så er det jo svært rart at blive mindet om, at det altså ikke er det man skal forberede sig på.

Så. Læg en kommentar inden lørdag kl. 21.00. Og Thure trækker lod. Hvis du ikke selv er gravid, men kender en, så bed hende om at smutte forbi bloggen, så der er flere til mølle.

Jeg kan SÅ meget anbefale Anja, der som bonus er sjov. Jo det er hun. Og hvis der er noget en fødsel bør være så er det sjov. Go for it!

Kurset foregår i København og du kan læse mere om det her.






24 kommentarer:

  1. Åh ja havde du lige udlovet det for et par mdr siden.. Men nu er det løb vist kørt eftersom jeg skal sættes igang om præcis en uge.. Smerte fri fødsel, det er ellers noget af et tilbud!! :)

    SvarSlet
  2. Til alle jer der stadig tvvivler på det her: Har prøvet og det virker!
    Bedre anden gang end første, men det er hele idéen i psykoprofylakse: at man er forberedt på hvad der skal ske - hele vejen igennem.

    Under min første fødsel skulle jeg løbende udfylde et smerteskema (cirkel med angivelse af smertegrad) fordi jeg var kontrolgruppe i et forsøg. Senere fik jeg en kopi tilsendt og kunne se at det ikke bare var fordi jeg havde glemt hvor ondt det gjorde. Jeg nåede ikke engang halvejs i smerteskalaen. Jeg kan huske at jeg under hele fødslen tænkte: det her er da ikke noget. Det må da komme til at gøre meget mere ondt. Men det gjorde det ikke. Men det var anstrengende som ind i H. Med igangsættelse og vedrop og hele molevitten. Men varmedunke er guds gave til den fødende.

    Anden gang gjorde det ondt ved de første 6 veer. Derefter havde jeg fundet rytmen og min metode. Og jeg mener det når jeg siger: Ingen smerter OVERHOVEDET. Kunne ikke engang mærke da han kom ud, bare at han havde travlt, så jeg holdt lidt igen på ham. Det er jo mig der er moren, så må jeg vel også selv bestemme farten, ikke sandt?

    God fødsel d'damer :-)

    SvarSlet
  3. Jaaaaaaaaa, smertefri fødsel - det må lige være mig! KH M

    SvarSlet
  4. Ihh det er lige hvad jeg har brug for. Jeg skal føde til juni og er stadig skræmt af min første fødsel. Nu krydser jeg mine fingre og håber på at det er mig der vinder :) Tusinde tak for en dejlig blog.
    Kh Nina

    SvarSlet
  5. Jeg havde en super fødsel sidst, og jeg tror ikke (kun), at det handler om fortrængning, for der er da noteret, at jeg 2 min. efter fødslen har sagt: Det gør jeg sgu' igen!
    Men så meget desto mere grund til, at jeg skal vinde, for sådan en oplevelse vil jeg virkelig gerne have igen :-)
    Og jeg er gravid igen og skal føde til sep, men noget er anderledes denne gang. .. for sidst gik jeg fløjtende, smilende og helt uplaget (bortset fra lige rigeligt med Marabou-kilo selvfølgelig - hvem får ikke det?) gennem hele graviditeten.
    Denne gang har jeg nu kastet op i snart fem uger og været sygemeldt - ØV! Og min ærlige (!) læge har flinkt fortalt, at der kan være lige så stor forskel på fødsler som på graviditeter.
    I det lys kan jeg åbenbart se frem til en 56-timers fødselsmaraton med alle slags smertestillende uden virkning, inden mit stjernekiggerbarn i omvendt stilling - efter forgæves forsøg med kop og tang - må tages ved akut kejsersnit, eller noget i den stil ...
    Og så vil jeg sgu' godt ha' lidt Ipod-support og mentalt overskud at trække på ;-)

    SvarSlet
  6. Det vil jeg bare SÅ gerne. Har termin om 10 dage....

    Mvh Lykke

    SvarSlet
  7. Den her er jeg HELT med på!
    Jeg skal føde for 3. gang til juli og har 2 fine fødsler med mig i baggagen, ingen problemer der heldigvis! Men hold da op hvor gør det bare mega-pisse-stjerne-ondt at føde. Allerede da jeg så de 2 streger på den (uplanlagte) tissepind tænkte jeg shit så skal jeg føde igen! Kunne virkelig godt tænke mig at lære nogle redskaber til at håndterer situationen så jeg ikke ender som de foregående gange med at brøle som en syg ko i timevis:-)
    Kh. Malene

    SvarSlet
  8. Jeg har urmoderfødslen og -følelsen til gode og er meget interesseret i at snuppe sådan en model her anden gang...
    Julie

    SvarSlet
  9. O.k., jeg kunne da også godt bruge noget smertefrihed her om toenhalv måned, tak!

    SvarSlet
  10. Hold fast det vil jeg gerne give min søde svigerinde som skal føde til sommer. Hun havde er totalt dårlig fødsel sidst og jeg vil håbe meget for hende at denne 2. fødsel bliver en bedre oplevelse. Håber jeg kan overraske hende med sådan en fed gave :-)

    mange blog-kram Charlotte

    SvarSlet
  11. Jeg ville elske en smertefri fødsel!

    SvarSlet
  12. Hm... skal have mit første barn til august og er allerede skræmt ved tanken om den der fødsel jeg har hørt så meget om.
    Så nul smerter - ja tak :-)
    Mange hilsner
    Cathrine

    SvarSlet
  13. Det vil jeg virkelig gerne efter min anden graviditet med fuldtid, hvor jeg slet ikke har haft overskud til at tænke så langt og nu hvor jeg snart kan gå på barsel er ved at tisse i bukserne af skræk. Hjælp!

    Mange hilsner Ane

    SvarSlet
  14. Jeg tager også gerne en smertefri - for jeg tror godt nok, at det kan gøre lidt "naller" det der fødsel. Men med mavens størrelse er der nok ikke nogen vej tilbage nu...

    Så: "Count me in"

    /Anne, Amager

    SvarSlet
  15. Smertefri fødsel? Til september? Jo tak!!
    Anne, Nordjylland (men kommer gerne til Kbh)

    SvarSlet
  16. Smider også et lod i puljen og håber på at være klar til d. 30/7...Måske jeg tilmed kan undgå saksen også denne gang?? (- er der også "garanti" for det hos Anja? - eller er det "kun" smerterne?...på den anden side - hvis bare smerterne er nemme, så er saksen vel også OK).

    SvarSlet
  17. Smertefri fødsel, jatak ;-) Det ville da være skønt :-)
    Linda, Østjylland

    SvarSlet
  18. Jeg vil også gerne prøve lykken, tak!
    Mvh,
    Lise

    SvarSlet
  19. WOW!!! Jeg har læst om smertefri fødsel, og som (en smule nervøs) førstegangsfødende, må jeg sige at det lyder temmelig tiltalende...
    Nu krydser jeg fingre for at jeg vinder kurset - og dernæst krydser jeg finger for en smertefri fødsel til april :)

    SvarSlet
  20. Ja tak! Sidst forstuvede jeg min mørbrad, denne gang har jeg tænkt mig at følge i Anna Wahlgrens fodspor, og rent faktisk forberede mig!
    Så jeg håber det bliver mig der vinder :-)

    SvarSlet
  21. Fødte på præcis 5 timer og fyrre minutter sidst. - Og det kan virkelig ikke anbefales at gøre det hurtigt, selvom jeg ofte har hørt kommentaren: SÅ hurtigt, hvor er du heldig!!! Ja tak, heldig nok til at fødslen var så hurtig og voldsom, at jeg havde vågne og natlige mareridt i over ti måneder efter... På trods af at have deltaget i traditionel fødselsforberedelse - og at jeg ikke var bange for at føde inden. Kun sund respekt for opgaven...

    Har derfor været under kraftig overtalelse for at få en nummer to, fordi jeg ikke har kunnet klare tanken om endnu et smertehelvede - også selvom det er opvejet mod at få en ekstra guldklump, der vil bringe mig/os stor glæde resten af livet. Bare tanken om, at det nok går endnu stærkere anden gang, med endnu flere smerter/mindre pauser, har efterladt mig grædende utallige gange, når jeg har været alene. Og indtil for nylig har jeg givet mig selv mentale lussinger og sagt til mig selv: kom nu videre, du overlevede også første gang.

    Men efter tilfældigvis for nylig at have læst om smertefri (andengangs) fødsel - ovenpå et førstegangs fødselsforløb, der minder så meget om min oplevelse, tror jeg på, at det kan lade sig gøre, at føde med langt mindre, måske endda nul smerte, - bare man ved, hvordan...

    Er nu gået i gang med at træne og med en termin den 7 april, er det vist ikke et sekund for tidligt. Et kursus ville være ypperste luksus, for det er altid rart at vide, om man nu gør det helt rigtigt. Det er faktisk svært at trække vejret - specielt under "pres"! :)

    SvarSlet
  22. Uhh jeg håber det bliver mig der vinder. Er meget skræmt for at føde til maj, så det kan kun bliver bedre!
    Mvh Susan

    SvarSlet
  23. Hvilken lørdag er det der er udtrækning?

    SvarSlet
  24. Lisa Svane Parsberg Jakobsen20. februar 2010 kl. 14.34

    Det ville være en kæmpe stor hjælp at vinde denne konkurrence. Som førstegangsfødende på SU kan det være svært at finde penge til selv at investere i sådan et kursus. At lære teknikker til en smerte- og frygtfri fødsel ville være helt igennem fantastisk.

    Kh. Lisa

    SvarSlet