lørdag den 26. marts 2011

Szckååål!

Jeg tror aldrig jeg har skrevet et indlæg mens jeg var fuld, men nu er jeg faktisk lidt småsnaldret.

Vi er alene hjemme med Jeppe denne weekend, og det der ét-barns-liv, er jo en fest uden lige. Derfor 'kom jeg til' at åbne en flaske Asti, men jeg var utrolig tørstig og 'kom til' at drikke tre glas i rap, mens jeg glemte, at det ikke var en slags hyldeblomst med brus. Men en drik med alkohol. Phew.....

Nu sidder jeg og kigger ud over Amager Fælled og føler mig ærlig talt som en vaskeægte Amagerfrue. Og det passer mig egentligt meget godt at være lidt slinger lige nu: barn sover, solen skinner, far er i kælderen for at skrue på cykel. All is well.

Men jeg kan da godt lige mobilisere et par hjerneceller til at undre mig. Nemlig: hvordan fanden jeg nogensinde kunne syntes, at det var hårdt med ét barn? Hej verdens største kliché, men alligevel. Jeg bliver overrasket hver gang vi kun har et. Barn. Come on, der er stor forskel. Vi har været i Magasin og drikke kaffe og æde os tykke i Verdens Vildeste Thebirkes, vi har været i tre butikker og i Netto. På en legeplads i indre by og forbi en bager efter rugbrød. Og for lige at toppe den, falder Jeppe i søvn på vej hjem i klapvognen og da vi var hjemme kunne vi pakke ham ud af flyverdragt, støvler og hue OG lægge ham i seng OG lave frokost OG nå at spise den uden at han vågnede.

Det er lige før jeg overvejer at få nummer 3, så jeg kan sidde og undre mig over hvorFOR jeg dog syntes det var hårdt med to unger.

.....som om...

Hov, mit glas er tomt. Gotta go.

God lørdag.

6 kommentarer:

  1. Jep, to er peace of cake, når man har tre :-) Især når den yngste er ude og man opdager, at de to store er blevet selvkørende, mens man kiggede den anden vej (efter den mindste).

    SvarSlet
  2. Åh, du er en af dem med udsigt over Fælleden? Sender lige lidt misundelige vibes fra den lortede del af Amager.

    SvarSlet
  3. Champagne kunne jeg også godt drikke lige nu, men jeg må vente til i aften, hvor den står på sprut og 30års fødselsdag. Det skal nok blive godt, og jeg er glad for jeg ikke kan blogge om det, er sikker på mange kunne få meget godt ud af det ;-)

    Nyd friheden med et barn.

    SvarSlet
  4. amarOrama: Fælleden er ret så fab, men man kan godt blive lidt deprimeret af den gode udsigt for nu at citere Lisa fra Hollywood fruerne. Her er sådan lidt for pænt til tider, hvis man godt kan li krostemning og snaps og folk der råber på Amagermåden. Heldigvis ligger Urbanplanen ikke langt derfra

    SvarSlet
  5. Ja, det er da hyggeligt med sådan en lille plim i øret. Har lige opdaget hvor fuldstændig fantastisk sød dessertvin er!! Det egner sig faktisk glimerende til både formiddag, eftermidag og aften (måske ikke på samme dag). Så skål, og god weekend :-)

    SvarSlet
  6. Vi snakker og snakker herhjemme. Om det der pasning. Som vi åbenbart ikke kan finde ud af at be' om.
    Men fuck nu af, hvor gad jeg bare godtgodtgodt fornemmelsen af asti i glasset, overskud i blikket og hvem ved, fire sekunders tid til at holde i hånd.
    Gotta go, der er bud efter malkemaskinen ...

    SvarSlet