tirsdag den 2. august 2011

Neuroserne kommer


Så snart jeg hørte om et massemord i Norge. Og en totalt blæst person, der gjorde det. Der vidste jeg, at jeg ikke skulle læse om det. Ikke Google. Ikke tjekke eb.dk. Ikke tjekke bt.dk, for de seneste opdateringer i sagen. Jeg har simpelthen ikke et filter til at sortere virkelighed fra fantasi. Og med at lade være at læse om det, mener jeg SLET ikke læse om det. Ikke for at være ignorant, men fordi..det går bare ikke. Mit nervesystem går på automatisk overload og jeg ser massemordere alle vegne.

Tag nu bare i går eftermiddags. Jeg tog løbeskoene på og begav mig over på Amager Fælled. Amager Fælled, som er et hyggeligt område med brombærbuske, små stier, vildnis og krat og gemmesteder. Altsammen pissehyggeligt, hvis man altså ikke kigger på alle andre mennesker på vejen som potentielle mordere. Breikvik style.

Jeg kommer løbende op mod Mt. Anna (Amagers højeste bakke opkaldt af Thure), og bag mig kan jeg høre en knallert. Jeg skruer ned for Foo Fighters, parat til at springe ind i en busk. Knallerten kommer nærmere og jeg synes han sætter farten ned (det gør han ikke), og jeg synes han ser ualmindelig suspekt ud (det gør han ikke). Han overhaler mig, og...indsæt selv Alfred Hitchcock skrig...han har en kæmpe aflang taske på ryggen.

Mit normale synscenter kan godt se, at det er en volleyball taske fuld af.....volley balls, men Center for Massemordere ser en skarpladt pumpgun, som bliver monteret i det øjeblik han når rundt om vejen, hvor jeg ikke kan se ham, for så at springe ud og pløkke mig ned i det øjeblik jeg stikker kasketten frem.

Ergo vender jeg om. Og SPURTER tilbage til Amager Boulevard, hvor bilerne kører fredeligt forbi. Og Volleyball-morderen? Han stod sikkert og varmede smash-armen op nede ved Amager Strand.

For fanden. Nogen der har noget valium?

3 kommentarer:

  1. Det er fandme snyd! At du har et normalt synscenter eller noget, så du kan efterrationalisere, at du måske tog fejl.
    Jeg må barrikadere døren, når jeg er alene hjemme. Jo. For gemalen tabte en nøgle i containeren for 2 måneder siden. Og jeg VED, at der er en skraldemand, der har den og holder øje med, hvornår jeg er alene hjemme. Sådan ER skraldemænd.

    SvarSlet
  2. Nååå han havde bare bolde i tasken! Gudskelov jeg var overbevist om, at det var andet som i hvert fald var skadeligt!
    Jeg tænker også meget mere over de katastrofer, der kan ske. Men jeg forsøger at konfrontere mine katastrofetanker, for der er fandme mange!

    SvarSlet