tirsdag den 6. december 2011

Husmorråd om hoste

Fuhrmann goes doctor, vil i dagens anledning af hostende mennesker i terminalfasen, godt komme med et lille råd. Et råd, som er som den slags husmorråd: de kan ikke forklares, men de virker.

De kommer fra min svigermor.

Da hun som barn, havde slem hoste, stod hendes mor op midt om natten og smurte et stykke rugbrød med spegepølse, som hun sagde til min svigermor, Eva, at hun skulle spise i bittesmå bidder. For det tog hosten.

Så ligger du som Maren, kan du med held købe dig en 3-stjernet og en pakke rugbrød og gå i gang.

Hvis ikke det virker, kan du altid drukne sorgerne i Julehistorien.

4 kommentarer:

  1. Cool - det må prøves :) Et andet godt tip er at stille en frisk timianplante ved siden af sengen, og nulre den lidt når man går forbi. Det virker. Seriøst.

    SvarSlet
  2. Åhåhåhåhå at nuldre en timianplante. Gotta love it.

    SvarSlet
  3. En af mine veninder fik for nylig et tip fra en pædagog i hendes søns vuggestue: Smeltet smør... Hvis man spiser en skefuld smeltet (let afkølet) smør inden sengetid, skulle det smøre halsen i en sådan grad at man kan være hostefri i flere timer.

    - Jeg har ikke testet det dog, men det er smør... så hvorfor ikke prøve :-)
    (Og nej, jeg tror ikke flydende Becel fungerer på samme måde!! ADR!)

    SvarSlet
  4. Personligt vil jeg hellere hoste, end spise spegepølse. Hvis det virker med en spegepølsemad, er jeg dog sikker på, at det ikke er spegepølsens skyld.

    SvarSlet